10 zastávek na cestě za dobrým realitním webem

Říká se, že pandemie koronaviru urychlila digitalizaci naší společnosti zhruba o pět let, ale weby některých realitních společností a projektů tomu zatím stále neodpovídají. Online prezentace dnes patří do základní marketingové výbavy realitní firmy nebo projektu, tak si na ní dejte záležet! Co vás na cestě za dobrým webem čeká a nemine? 

1. DEFINUJTE ZADÁNÍ. PRO SEBE A PRO DODAVATELE.

Úspěch vašeho webu se začíná odvíjet už od zadání. Ujasníte si, co od webu očekáváte, proč ho budete mít, jakou roli bude sehrávat ve vašem marketingu. Pro koho má být web určený a co všechno chcete sdělit.

Možná se vám to zdá jako jednoduchá věc, ale často není. Záhy totiž zjistíte, že různé firemní týmy chtějí mít na webu rozdílné věci a sladit to nebývá úplně jednoduché. A právě zadání je pro jakéhokoliv vašeho dodavatele klíčové, aby věděl, co od něj chcete.

Pokud tápete, nebo máte zatím místo zadání chumel nesourodých požadavků, zkuste design workshop, kde se se zástupci jednotlivých týmů doberete k jádru věci a určíte si priority.     

2. ROZHODUJTE SE NA ZÁKLADĚ DAT. NIKOLIV POCITŮ.

Web neděláte kvůli sobě, ale kvůli vašim zákazníkům. Proto byste měli mít jasno v tom, koho oslovujete, co obvykle na internetu hledá a v jaké formě informace potřebuje, abyste mu to na svém webu nabídli.  

Inspirace jinde je určitě důležitá, ale klíčová jsou vaše vlastní data, na kterých své marketingové rozhodování založíte.
Co je potřeba získat?  

3. CHTĚJTE UŽIVATELSKY PŘÍJEMNÝ WEB. NE CHAOS.

 Na základě zadání a dat z marketingového výzkumu vznikají první návrhy vašeho budoucího webu. Už víte, jaký obsah vaši klienti vyhledávají, víte, co tam chcete mít vy a vše třídíte tak, aby byl web co nejpřehlednější a vše bylo navzájem provázané.  

Ke slovu přichází tzv. UX design, který pomáhá tomu, aby se lidé na webu rychle zorientovali a našli vše podstatné. Weby mají standardizovanou, očekávanou podobu (např. logo vlevo nahoře, které slouží i pro návrat na hlavní stránku) a nemá cenu jít proti proudu, budete zákazníky zbytečně mást. A testujte, zda jste to připravili tak, jak vaši klienti potřebují. 

4. STRUKTURUJTE OBSAH. DÍKY NĚMU KLIENTI NA WEB PŘÍJDOU A TAKY NA NĚM ZŮSTANOU.

Informace, které svým klientům nabízíte, mohou mít různou formu – v dnešní době multimediální. Pracujete s textem, fotografiemi, schématy, piktogramy a třeba i videem.

Složení obsahu není nahodilé, ale mělo by vycházet z vaší obsahové strategie, která – i s ohledem na další komunikační kanály – definuje to, co o sobě říkáte, komu a jak. Zároveň je třeba počítat s tím, že různé formy obsahu mají různý dopad. Zohledněte to a vše slaďte do harmonického celku. Konkrétně například:   

5. PROPOJTE TO GRAFICKY. AŤ TO MÁ ŠMRNC!

Webové stránky jsou integrální součástí celkové prezentace Vašeho projektu a jedním z jednotících prvků je grafický design. Patří sem logo, typologie písma (font), použité barvy apod. Je to další střípek do vaší marketingové mozaiky.  

Skvělým příkladem je grafická identita projektu kancelářské budovy One by CA Immo, který se staví ve Frankfurtu nad Mohanem. Kampaň s názvem One Good Idea vyhrála German Design Award 2020 a její digitální verze vypadá takto:

Marketingová prezentace One by CA Immo. Zdroj: German Design Award


6. NABÍZEJTE RELEVANTNÍ INFORMACE. NEOBÍREJTE NÁVŠTĚVNÍKY O ČAS.

Nabídněte svým klientům plnohodnotné informace, ať už se nachází v jakékoliv fázi prodejního procesu: hledají základní informace, zvažují, zda nakoupit právě u vás, uzavírají s vámi obchod nebo jsou vašimi dlouhodobými, spokojenými zákazníky.

7. AKTUALIZUJTE. INFORMACE NEJSOU VÍNO A RYCHLE ZASTARÁVAJÍ.

Webové stránky jsou taková digitální zahrádka. Musíte se svým rostlinkám věnovat, aby prosperovaly, rozkvetly a přinesly vám plody. Kromě zalévání a zastřihování stonků, se také pravidelně zbavujete plevele. Jak konkrétně na realitních webech vypadá?  

8. PŘEDSTAVTE SE. AŤ JSOU SI VAŠI KLIENTI DOPŘEDU JISTÍ, ŽE JSTE PRO NĚ TI PRAVÍ!

Kapitola O nás by měla vaše klienty ujistit o tom, že právě s vámi chtějí dělat byznys. Že máte dostatek relevantních profesních zkušeností a že jste jim sympatičtí. Kombinujte kvalitní fotografie / krátká videa se stručnými profily, které vaše klienty přesvědčí.  

9. INOVUJTE. ZAVÁDĚJTE NOVINKY REALITNÍHO MARKETINGU. 

Největší změny probíhají v oblasti forem, které klientovi přiblíží budoucí prostor, aby si dokázal lépe představit, jak to bude na brownfieldu nebo v prázdné kanceláři po dokončení vypadat. Kvůli pandemii, která znemožnila fyzické návštěvy nemovitostí, jsou tato zobrazení využívána stále více. Jedná se o:  

10. INSPIRUJTE SE, ALE NEKOPÍRUJTE!

Posílám vám přehled vynikajících realitních webů:

Developerský projekt: https://www.onevanderbilt.com/
Asset manager: https://slgreen.com/
Realitní investor: https://realestate.union-investment.com/en
Developer: https://www.ghelamco.com/  
Realitní poradenská společnost: https://www.108agency.cz/ (Ondra Konopásek – dobrá práce!)

*             *             *

Markéta Miková

PR a marketingové komunikaci realit se věnuji od roku 2002. Od roku 2017 působím jako nezávislá PR konzultantka a copywriterka se zaměřením na realitní trh. Pracovala jsem pro developerské firmy, realitní poradenské společnosti i realitní investory.

Pravidelně se podílím na přípravě internetových stránek realitních projektů a firem, buď jako content manager a copywriter nebo (u základních prezentací také) jako projektový manažer. Rada pomůžu s webem také vám!



V článku jsem použila fotografie z platformy pexels.com a webu German Design Awards.

RSS