Jak sestavit moderní firemní newsroom?

Na začátku srpna jsem psala pro jeden realitní magazín delší text, který shrnoval situaci na tuzemském rezidenčním trhu a obsahoval vyjádření nejvýznamnějších hráčů. V rámci jeho příprav jsem si poctivě proklikala firemní weby a také sekci nejčastěji nazvanou tiskové středisko. Musím říct, že skutečných novinek tam bylo pomálu. Mnohem lepší byl osobní kontakt s manažery firem a jejich mediálními zástupci. Nakonec jsem získala vyjádření 7 společností z celkem 10 oslovených a článek jsem odevzdala včas, uff!

Vraťme se ale zpátky k firemním webům a online tiskovým střediskům. Řada realitních firemních webů je statická a oživit je má právě kapitola nazvaná novinky. Bohužel tisková zpráva, kterou jednou za čas oznámíte doprodej x. fáze obřího rezidenčního projektu, situaci dramaticky nezmění. Možná jste jako firma aktivnější na sociálních sítích, ale podle mého názoru je firemní web stále Vaše výkladní skříň a záleží jen na Vás, jestli to bude elegantní vinotéka nebo zaprášená trafika.

Jak vytvářet tiskové středisko, které Váš firemní web skutečně oživí?

Je to drobnost, ale pro začátek přejmenujte Tiskové středisko např. na Média, Aktuality nebo News. V dnešní době zde nejsou informace určené pouze novinářům, ale všem, kdo na Váš web zavítají.

Představte si, že tuto kapitolu přetváříte do pomyslného online newsroomu, který o Vaší firmě říká a ukazuje spoustu zajímavého. Jistě, jsou informace, které říci nemůžete, ale vedle toho je velké množství informací, které říci můžete. Zkuste se zamyslet nad tím, co by Vaše klienty či zákazníky zajímalo. A pokud si nevíte rady, nebo se chcete ujistit, klidně se jich na to zeptejte!

Doporučuji celou kapitolu strukturovat do několika hlavních částí, podle toho, jakým způsobem budete informace zpracovávat.

Tiskové zprávy

Informace připravované pro média mají sice specifický styl psaní, ale nikdo neříká, že musí být dlouhé, nudné a za všech okolností třeskutě pozitivní. Líbí se mi současná komunikace firmy Kofola, která se ve své výroční zprávě k hospodářským výsledkům nebojí přiznat, že v některých zemích chtěla růst víc. Doplňte tiskové zprávy fotografiemi a infografikou, které celou sekci oživí a které budou volně ke stažení.

Blog

Firemní blog je skvělou příležitostí jak zveřejňovat informace, které souvisejí s Vaším podnikáním i vzdáleně, ale zároveň budovat dobré jméno či pozici experta. Na firemních blozích se často podílí skuteční novináři, kteří mají cit pro zajímavé téma a umí ho poutavě zpracovat. Pokud na blog budou přispívat Vaši zaměstnanci, vytvořte pár jednoduchých pravidel, která Vás ušetří pozdějších debat o celkovém pojetí a konečném vyznění příspěvku. Blog by měl mít svého šéfredaktora, který bude schvalovat témata, dbát na konzistenci textů a hlídat redakční uzávěrky, resp. pravidelné zveřejňování článků.

Vynikající je firemní blog Real Views americké realitní společnosti JLL, jehož příspěvky se opakovaně inspiroval i Wall Street Journal.

Videa

Další způsob jak oživit Váš newsroom. Přiblíží Váš management, Vaše zaměstnance a Vaše firemní akce, nebo např. Vaše realitní projekty. Obecně se délka videí zkracuje (na 1 – 2 minuty, lépe spíš pod 1 minutu), musíte tedy svůj příběh dobře vystavět. Předem si připravte scénář, dojednejte lokace a záběry, vhodné mluvčí a podkresovou hudbu. A tady pozor, každá hudba/píseň má svého autora/autorku, a je třeba řešit copyright!

V poslední době se mi líbilo video developera logistických nemovitostí P3, který na začátku prázdnin oslavil v Lovosicích dokončení shell & core skladu pro svého nájemce FM Logistics. Inspirativní je celá sekce P3 live na webových stránkách této firmy.

Feed sociálních médií

Tady se Vám nabízí více možností, protože oblíbených platforem sociálních sítí je hned několik (v ČR především Facebook, následovaný Instagramem, LinkedInem a Twitterem). Sociální sítě na Váš web přinesou prvek okamžité a obousměrné komunikace. Je však třeba dbát na to, že daný kanál(y) musíte pravidelně plnit obsahem zajímavým pro fanoušky dané sítě, průběžně s nimi komunikovat a reagovat na jejich vyjádření (pozitivní a zejména ta negativní). Je to časově dost náročné, ale jde to!

Líbí se mi, jak kombinují svůj web a sociální média (zejména Twitter) např. Zdravotnická záchranná služba Hl. m. Prahy, nebo Hasičský záchranný sbor Hl. m. Prahy. A když se do toho pustila i americká CIA, zvládnete to určitě také.

RSS